2008年6月6日 星期五

生活的詩篇

I went to the woods because I wished to live deliberately, to front only the essential facts of life, and see if I could not learn what it had to teach, and not, when I came to die, discover that I had not lived." -----梭羅

我離開城市來到樹林裡,是因為期望我能更深刻的活著,去面對生命中最底層的需求,看看這樣的生活能教導我些什麼,我曾經錯過的,我不希望到生命終了時,才發現我從來不認識這個世界。 ----- LoCa 譯

為什麼?
為什麼離開都市,離開職場,選擇到這樣一個偏遠的小山村,是因為,不想到死還不認識這個世界。 --LoCa